12 نکته ضروری برای مراقبت از پوست برای دنبال کردن در این تابستان
نوشته شده توسط : سعید

12 نکته ضروری برای مراقبت از پوست برای دنبال کردن در این تابستان
تابستان یک زمان تلاش برای پوست شما است. آفتاب سوزان و گرمای سوزان به ویژه برای پوست شما قابل گذشت نیست. آلودگی و سایر آلودگی های محیطی درخشندگی طبیعی پوست شما را از بین می برد و آن را چرب ، مات و لکه دار می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید تابستان چگونه کیفیت پوست شما را تغییر می دهد و چه کاری می توانید انجام دهید تا آن پوست درخشان و سالم را حفظ کنید.

تابستان چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد؟
افزایش دما در ماه های تابستان ، همراه با رطوبت و گرما ، می تواند فعالیت غدد چربی را افزایش دهد. این باعث می شود پوست چرب چرب تر و پوست خشک خشن و تکه تکه به نظر برسد. شدت اشعه خورشید نیز با تولید رنگدانه های بیشتر ملانین باعث برنزه شدن می شود. در حالی که همه می دانند که مقدار بیشتر ملانین به معنای پوست تیره است ، تعداد کمی پوست آفتاب سوختگی را با پیری و سرطان مرتبط می دانند. گرما همچنین می تواند باعث باز شدن منافذ بیشتر شود ، که می تواند آلوده به خاک و روغن شود ، باکتری ها را به دام بیندازد ، باعث ایجاد آکنه ، جوش و لک صورت می شود.

1. در هنگام شستشوی صورت تغییراتی را در نظر بگیرید
همانطور که از زمستان به تابستان می روید ، باید به یاد داشته باشید که روشویی برای تغییر چهره شما باید تغییر کند. در حالی که در زمستان ها ، یک شستشوی صورت مغذی به خوبی کار می کند ، در تابستان ها به یک شستشوی صورت نیاز دارید که می تواند روغن اضافی پوست شما را بیرون بکشد. اگر پوست خشکی دارید ، استفاده از پاک کننده بدون کف را در نظر بگیرید. این برای پوستهای مختلط نیز ایده آل خواهد بود. در طول روز بارها صورت خود را بشویید تا پوست تمیز و شاداب بماند.

2. آنتی اکسیدان ها را در برنامه مراقبت از پوست صورت خود قرار دهید
در طول تابستان روی یک سرم آنتی اکسیدانی خوب سرمایه گذاری کنید. یک سرم آنتی اکسیدان نه تنها پوست شما را آبرسانی می کند ، بلکه می تواند از پوست در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت کند. این ماده به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و باعث جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد می شود. این یک نکته عالی در مورد نحوه مراقبت از پوست ترکیبی و همچنین پوست طبیعی تا چربی در طول تابستان است. به یاد داشته باشید که می توانید با افزودن آن به رژیم غذایی خود ، آنتی اکسیدان ها را نیز در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید. از مرکبات ، سبزیجات سبز و برگ ، چای سبز ، آجیل و غلات سبوس دار تهیه کنید تا پوستی جوان تر داشته باشید.

3. پوست خود را مرطوب نگه دارید
به یاد داشته باشید که تابستان زمانی است که پوست شما به رطوبت و همچنین آبرسانی نیاز دارد. در یک ماسک مرطوب کننده خوب که چند بار در هفته استفاده می کنید سرمایه گذاری کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و ماسک را طبق دستور شبانه برای ترمیم ، آبرسانی و تسکین پوست استفاده کنید. یک ماسک می تواند شرایط خاص پوستی مانند خشکی ، آکنه ، روغن و غیره را درمان کند. ماسک مناسب را انتخاب کرده و 10 دقیقه اضافی را برای از بین بردن استرس ، خستگی و لکه های پوست خود صرف کنید.

4- به طور مرتب برای پوست نرم و نرم لایه برداری کنید
لایه برداری کلید روشن و صاف شدن پوست است. بقایای پوست کدر کننده را از بین برد و سلولهای مرده را انباشته کرد. این آوار از تنفس پوست جلوگیری کرده و می تواند پوست را متراکم کند. لایه برداری را با یک داروی خانگی طبیعی ، مانند زمین قهوه مخلوط با روغن و نمک دریا. به یاد داشته باشید که لایه برداری برای کل بدن و نه فقط صورت شما لازم است. با این حال ، باید هنگام لایه برداری از پوست خود ، ملایم باشید. بیش از حد لایه برداری نکنید زیرا پوست شما کبود می شود و در نهایت ممکن است بثورات پوستی ایجاد کنید. افرادی که پوست حساس دارند باید لایه بردارهای ملایم و لطیف روی پوست را انتخاب کنند.


5. ضد آفتاب بزنید
ضد آفتاب باید بهترین دوست شما در تابستان ها باشد. یکی را انتخاب کنید که دارای طیف ماورا بنفش گسترده باشد (بین 30-50 SPF و اشعه UVA و UVB را پوشش دهد). اگر تمام روز را زیر آفتاب می گذرانید هر سه ساعت دوباره اقدام کنید. حتماً دست ها ، پاها ، شانه ها و گردن خود را نیز بپوشانید.

6. آرایش را کاهش دهید
تابستان به این معنی است که شما باید آرایش خود را راحت کنید. حداقل آرایش صورت را انجام دهید تا پوست بتواند بهتر نفس بکشد. رطوبت و گرما توانایی تنفس پوست را سرکوب می کند و باعث استرس آن می شود. از هرگونه چیز سنگین در صورت خودداری کنید. در تابستان از مرطوب کننده رنگی ، مرهم لب رنگ و کجال ارگانیک استفاده کنید تا به پوست شما کمی استراحت دهد.

7. از یک تونر تازه کننده استفاده کنید
استفاده از یک تونر خوب به شما کمک می کند منافذ باز پوست را ببندید. این امر در تابستان برای جلوگیری از تجمع روغن در منافذ باز ضروری است. ناحیه t صورت بیشترین غلظت غدد سباسه را دارد و در ماههای تابستان نرم و لطیف به نظر می رسد. هنگام تون کردن صورت به این ناحیه توجه کنید. از تونر خیار یا آلوئه ورا استفاده کنید که سبک و گوارا باشد.

8. مرطوب کننده خود را تغییر دهید
تابستان بیایید ، شما باید آن کرم های سرد و مرطوب کننده های مملو از کره روغن شی را برای مرطوب کننده سبک تر رها کنید. دچار این سو تفاهم نشوید که پوست شما در تابستان به رطوبت نیاز ندارد. مراقبت از پوست در تابستان کالای سبک و غیر چربی متناسب با آب و هوا را می طلبد.

9. آب زیادی بنوشید
آب مهمترین ماده تشکیل دهنده بافت سالم پوست است. پوست شما را لطیف ، نرم و درخشان نگه می دارد. به یاد داشته باشید که هر جایی که می روید آب حمل کنید و حداقل 2-3 لیتر در روز بنوشید. همچنین آب برای دفع سموم از طریق عرق و ادرار در پوست بسیار مهم است.

10. به یاد داشته باشید که از پا مراقبت کنید
بیشتر تمرکز ما روی مراقبت از صورت است زیرا این همان چیزی است که همه در ابتدا می بینند. اما فراموش نکنید که پاهای شما تمام روز شما را تحمل می کنند و آنها نیز به مراقبت نیاز دارند. پوست پای خود را به طور مرتب لایه برداری کنید. اگر قصد پوشیدن کفش باز را دارید از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پاها استفاده کنید.

11. از ناحیه چشم مراقبت ویژه کنید
در حالی که مرطوب کننده ها و تونرها را برای صورت خود انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که پوست اطراف چشم شما نسبت به بقیه صورت بسیار نازک و لطیف است. یک ژل کم رنگ مناسب که اسید هیالورونیک ، خیار یا حتی عسل دارد انتخاب کنید. این مواد پوست دور چشم را مرطوب نگه می دارند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کنند.

12. ارزش داروهای طبیعی را به خاطر بسپارید
محصولات انحصاری مراقبت از پوست در بازار برای بسیاری از افراد به خوبی کار می کند. اما خوب است به یاد داشته باشید که آشپزخانه شما می تواند محلی برای بهترین پاک کننده ها ، تونرها و مرطوب کننده های صورت باشد. مواد معمول آشپزخانه بهترین داروهای خانگی را در تابستان ایجاد می کنند. متوجه خواهید شد که از بلغور جو دوسر ، فلفل قهوه ، خیار رنده شده ، ماست ساده و نمک دریا می توانید به عنوان محصولات مراقبت از پوست در تابستان استفاده کنید.

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/vek6z





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: